Retur
Om du ångrar ditt köp och önskar få en återbetalning, måste du returnera produkterna till oss inom 14 dagar från den dag du mottog paketet.
De produkter du skickar tillbaka bör vara oanvända, av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och stödstrumpbyxor samt övriga produkter som testas direkt på huden på fötterna undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd.
Vi granskar alla returprodukter.
Så här gör du för att returnera:
- Skriv ut följande returblankett.
- Lägg produkten och ifylld returblankett i ett paket.
- Skicka paketet till oss (du står för portokostnaderna).
- Vi tar emot paketet, granskar produkten och återbetalar dig inom 10 arbetsdagar.
Vi rekommenderar att skicka returen med Postnord Skicka Hem, det är ett prisvärt alternativ som kommer direkt till vårt lager. Alla returer måste skickas med leverans direkt till vårt lager och INTE till ett ombud. Vi kan inte hämta ut returpaket som har hamnat hos ett ombud.
Returadress:
Fotkungen
c/o Postpac AB
Elleholmsvägen 1
274 36 Skurup
Vanliga frågor om retur
Ja, du kan returnera provade produkter så länge du endast har provat dem med rena strumpor på en ren yta. Det får inte finnas några tecken på användning. Vi granskar alla returprodukter.
*Observera: Hygienprodukter som testas direkt på huden på fötterna (till exempel strumpor, stödstrumpor och tåseparerare) omfattas inte av bytesrätten.
Ditt ordernummer finns i din orderbekräftelse som skickades till dig via e-post när du gjorde beställningen.
Alla artikelnummer och produktnamn finns i din orderbekräftelse som skickades till dig via e-post när du gjorde beställningen.
Tyvärr kan vi inte skicka en retursedel. Vid returfall står du för fraktkostnaderna själv.
Om du istället vill byta till en annan storlek eller en annan produkt erbjuder vi dig fri frakt på din nya beställning, portkostnaden för att returnera kvarstår.
Ja, det stämmer! Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp i 14 dagar från och med dagen du mottog ditt paket. Observera att vi inte kan godkänna returer som skickas tillbaka till oss efter 14 dagar från det att du mottog varorna.
Nej, ett oavhämtat paket räknas inte som en retur! Om ditt paket skickas tillbaka till oss från en utlämningsplats (t.ex. ett postombud) eftersom du inte har hämtat ut det, betraktas det inte som en retur.
För paket som returneras till oss på grund av att de inte efterfrågades hos Postnord kommer vi att debitera dig 250 kronor för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Om varuvärdet är lägre än 250 kronor kommer vi istället att debitera hela beloppet för det oavhämtade paketet.
Om du istället önskar byta till en annan produkt står vi för fri frakt på din nya produkt.
Läs mer om hur du gör ett byte här.